سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه برای کاری با تو دوستی کند، با برآوردنش از تو روی خواهد گرداند . [امام علی علیه السلام]

چند کلام حرف حساب

 
 
ناریخچه یاهو(سه شنبه 86 آبان 22 ساعت 11:4 عصر )

تاریخجه


          یاهو در ابتدا با نام "Jerry"s Guide to the World Wide Web" شروع به کار کرد ولی پس از گذشت زمان تصمیم به تعویض اسم گرفت و با کمک دیگران و دیکشنری با بی تمایلی اسم را تغییر دادند. کلمه "Yahoo"  که مخفف کلمات "Yet Another Hierarchial Officious Oracle" می باشد را برگزیدند. ولی "فیلو" و "یانگ" دنبال معنی و مفهوم خاصی از کلمه یاهو بودند تا معنی کلی دهد ،مانند مفهوم اسم کمپانی های دیگری همچون "Gulliver"s Travels " به وسیله "Jonathan Swift" که بی ادبانه و غیر حرفه ای و نابهنجار بود.


 


          هنگامی که نرم افزارها در حال بارگذاری در کامپیوتر "فیلو" بود یاهو! برای اولین بار در "Akebomo"، محل کار دانشجویی یانگ، ساکن شد. واژه "Yet Another" امکانات "yacc" در یونکس که مخفف "yet another compiler compiler" می باشد. یاهو! اولین پیشنهاد فروش سهام (IPO) را در ماه آپریل سال 1996 به مقدار 2.6 میلیون سهم در هر کدام 13 دلار را داشت.


 


         از آنجایی که معروفیت یاهو افزایش پیدا کرد، سطح و ظاهر پیشنهادها به آن تغییر پیدا کرد و گسترده تر شد، که آن را به یک جا برای انجام هر کار اینترنتی تبدیل کرد. که امکاناتی همچون سرویس میل و ای میل، سرور پیغام های فوری، سیستم معروف گروه ها (Y! Groups)، بازی های آنلاین و چت، اخبار و اطلاعات ارتباطی، فروشگاه های آنلاین و امکانات حراج اینترنتی را شامل می شود.


 


         خیلی از این ها برای خود به گونه ای قبلا سرویس های مستقلی بوده اند، که یاهو! آنان را به وجود آورد. مثلا سیستم وب هاستینگ "GoeCities"، "Rocketmail" و گروههای میلی متفاوتی مانند "eGroups".  خیلی از این کمپانی های وابسته سر سود، ضرر و شهرت با هم جدال دارند، به همین دلیل هم یا هر از چند گاهی قوانین داخلی خود را تغییر می دهد.


 


         در ابتدای سال 2002، یاهو! بی صدا شروع به تقویت کردن موتور جستجوی خود با تکنولوژی رقابتی جدید کرد. در ماه دسامبر سال 2002، آنها "Inktomi" و در جولای سال 2003 "Overture Services,Inc" و در آن "AltaVista" و "AlltheWeb" را بدست آوردند. در هجدهم ماه فبریه سال 2004، یاهو! با سیستم جستجو قدرتمند گوگل قطع مراوده کرد و به تکنولوژی خود رجوع و بسنده کرد تا بتواند نتایج را خود بدهد.


سلیمیابانماه 1386

 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?
 




بازدیدهای امروز: 0  بازدید

بازدیدهای دیروز:1  بازدید

مجموع بازدیدها: 1839  بازدید


» موسیقی وبلاگ ? «
» اشتراک در خبرنامه «